. Cannot redeclare control with same name "eael_image_masking_upload_pro_message". Dowiedz się więcej:
. (Ten komunikat został dodany w wersji 1.0.0.) in
Program nauczania dla zawodu Technik fotografii i multimediów 343105
w zakresie praktyki zawodowej.
Praktyki zawodowe klasa IV -140 godz. (4 tygodnie)
Praktyki zawodowe w klasie czwaretj powinny zawierać zagadnienia z kwalifikacji AUD.05 Realizacja projektów graficznych i multimedialnych
Cele ogólne przedmiotu
- Wykonywanie prac fotograficznych.
- Wykonywanie projektów multimedialnych.
MATERIAŁ NAUCZANIA
|
Dział programowy
|
Tematy jednostek metodycznych
|
Wymagania programowe
|
Uwagi o realizacji
|
|
|
Podstawowe
Uczeń potrafi:
|
Ponadpodstawowe
Uczeń potrafi:
|
Etap realizacji
|
|
|
AUD.05 Realizacja projektów graficznych i multimedialnych
|
|
|
I. Realizacja projektów multimedialnych
|
1. Przygotowanie do realizacji projektu graficznego i multimedialnego
|
– zastosować terminologię z zakresu grafiki rastrowej i wektorowej
– zastosować terminologię z zakresu fotografii cyfrowej
– zastosować terminologię z zakresu edycji dźwięku i filmu
– rozróżnić rodzaje formatów graficznych
– pozyskiwać materiały cyfrowe z różnych źródeł
– dobrać narzędzia do wykonywania obiektów grafiki rastrowej i wektorowej
– dobrać narzędzia do nagrywania dźwięku i materiałów filmowych
– dobrać narzędzia do edycji obiektów animowanych
– wykonać obiekty grafiki rastrowej i wektorowej
– edytować teksty
– dodać efekty do materiału wideo i plików audio
– zapisać materiał audio, wideo, audio –wideo w odpowiednim formacie
|
– porównać grafikę rastrową i wektorową
– określić zasady konwersji formatów graficznych
– dobrać techniki animacji optymalne dla projektu multimedialnego
– wykonać animacje obiektów grafiki rastrowej
– wzbogacić animację w dźwięk
– wykonać animowane obiekty grafiki wektorowej
– dobrać techniki montażu filmu
– rejestrować materiały dźwiękowe i wideo
– synchronizować ścieżki audio i wideo
|
Klasa IV
|
|
|
2. Wykonanie prac fotograficznych
|
– opracować graficzne elementy projektu w postaci rastrowej i wektorowej
– dobrać narzędzia do wykonania projektów graficznych i multimedialnych
– dobrać parametry materiałów cyfrowych do wykonania projektów graficznych i multimedialnych
– wykorzystać programy do przygotowania internetowych projektów graficznych i multimedialnych
– ocenić poprawność kompozycji wykonanego projektu graficznego i multimedialnego
– dostosować parametry projektów graficznych i multimedialnych do publikacji w mediach cyfrowych
– dobrać środki ochrony indywidualnej do wykonania zadania zawodowego
– przestrzegać zasad użytkowania środków ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas pracy
– scharakteryzować zestaw umiejętności i kompetencji niezbędnych w wybranym zawodzie
– zidentyfikować obszary wiedzy i umiejętności wymagające doskonalenia
– wykorzystać różne źródła informacji w celu doskonalenia umiejętności zawodowych
– ocenia stopień realizacji zadań na poszczególnych etapach
– określa jakość wykonywania przydzielonych zadań
|
– zaplanować zakres prac nad projektem
– wykonać projekty audio –wideo
– wykonać multimedialny projekt internetowy
– ocenić zgodność wykonanego projektu graficznego i multimedialnego z założeniami
– publikować projekty graficzne i multimedialne w Internecie
– aktualizować opublikowane projekty graficzne i multimedialne
– archiwizować opublikowane projekty graficzne i multimedialne
– sporządzić kopie zapasowe wykonanych projektów graficznych i multimedialnych
– zanalizować własne kompetencje
– udziela informacji zwrotnej w celu prawidłowego wykonania przydzielonych zadań
|
|
|
|
|
|
Łącznie
|
140 godz.
|
|
Propozycje metod i form nauczania
W procesie dydaktycznym wskazane jest stosowanie zróżnicowanych metod nauczania np.: aktywizujących, podających, problemowych, eksponujących
Zalecaną metodą jest case study (analizowanie rozwiązań praktycznych z obserwacji, wywiadu, dokumentacji i porównywanie ich z umiejętnościami nabytymi w szkole) oraz ćwiczenia praktyczne. Zajęcia przebiegają w formie pozaszkolnej. Uczeń powinien pracować indywidualnie i w zespole z pracownikami jednostki organizacyjnej, w której odbywa praktyki zawodowe.
Metody i formy pracy należy dobierać tak, by wspierać każdego ucznia. Przygotowując zestawy zadań praktycznych, ćwiczeń i innych materiałów, należy zadbać o dostosowanie ich do potrzeb i możliwości indywidualnych ucznia.
Na szczególną uwagę zasługuje cały wachlarz metod praktycznych, szczególnie charakterystycznych dla kształcenia zawodowego. Należą do nich:
- pokaż z instruktażem,
- pokaz z objaśnieniem,
- ćwiczenia przedmiotowe,
- ćwiczenia produkcyjne,
metoda projektów
PROPONOWANE METODY SPRAWDZANIA OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH UCZNIA
Oceny efektów kształcenia dokonuje zakładowy opiekun praktyki zawodowej w miejscu jej odbywania. Kryteria oceny powinny uwzględniać:
- zaangażowanie ucznia w wykonywanie zadań zawodowych,
- sumienność w wykonywaniu zadań,
- punktualność,
- etykę zawodową,
- kulturę osobistą.
Osiągnięcia uczniów można oceniać, stosując następujące metody: sprawdziany ustne, sprawdziany praktyczne, obserwację indywidualnej pracy ucznia. Ponadto powinno się włączyć do oceny umiejętność nawiązywania kontaktów zgodnych z zasadami komunikacji interpersonalnej.
Program praktyki zawodowej można traktować w sposób elastyczny. Ze względów organizacyjnych dopuszcza się pewne zmiany związane ze specyfiką zakładu. Praktyka powinna być tak zorganizowana, aby umożliwić uczniom zastosowanie i pogłębienie zdobytej wiedzy i umiejętności zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy.