. Cannot redeclare control with same name "eael_image_masking_upload_pro_message". Dowiedz się więcej: 
. (Ten komunikat został dodany w wersji 1.0.0.) in 
									Program nauczania dla zawodu Technik  fotografii i multimediów  343105 
w zakresie praktyki zawodowej. 
 Praktyki zawodowe  klasa IV -140 godz. (4 tygodnie)
Praktyki zawodowe w klasie czwaretj powinny zawierać  zagadnienia z kwalifikacji AUD.05  Realizacja projektów graficznych i multimedialnych
 Cele ogólne przedmiotu
- Wykonywanie prac fotograficznych.
 
- Wykonywanie projektów multimedialnych.
 
 
 MATERIAŁ NAUCZANIA
| 
 Dział programowy 
 | 
 Tematy jednostek metodycznych 
 | 
 Wymagania programowe 
 | 
 Uwagi o realizacji 
 | 
 | 
| 
 Podstawowe 
Uczeń potrafi: 
 | 
 Ponadpodstawowe 
Uczeń potrafi: 
 | 
 Etap realizacji 
 | 
 | 
| 
 AUD.05  Realizacja projektów graficznych i multimedialnych 
 | 
 | 
| 
 I. Realizacja projektów multimedialnych 
 | 
 1.   Przygotowanie do realizacji projektu graficznego i multimedialnego 
 | 
 –     zastosować terminologię z zakresu grafiki rastrowej i wektorowej 
–     zastosować terminologię z zakresu fotografii cyfrowej 
–     zastosować terminologię z zakresu edycji dźwięku i filmu 
–     rozróżnić rodzaje formatów graficznych 
–     pozyskiwać materiały cyfrowe z różnych źródeł 
–     dobrać narzędzia do wykonywania obiektów grafiki rastrowej i wektorowej 
–     dobrać narzędzia do nagrywania dźwięku i materiałów filmowych 
–     dobrać narzędzia do edycji obiektów animowanych 
–     wykonać obiekty grafiki rastrowej i wektorowej 
–     edytować teksty 
–     dodać efekty do materiału wideo i plików audio 
–     zapisać materiał audio, wideo, audio –wideo w odpowiednim formacie 
 | 
 –     porównać grafikę rastrową i wektorową 
–     określić zasady konwersji formatów graficznych 
–     dobrać techniki animacji optymalne dla projektu multimedialnego 
–     wykonać animacje obiektów grafiki rastrowej 
–     wzbogacić animację w dźwięk 
–     wykonać animowane obiekty grafiki wektorowej 
–     dobrać techniki montażu filmu 
–     rejestrować materiały dźwiękowe i wideo 
–     synchronizować ścieżki audio i wideo 
 | 
 Klasa IV 
 | 
 | 
| 
 2. Wykonanie prac fotograficznych 
 | 
 –     opracować graficzne elementy projektu w postaci rastrowej i wektorowej 
–     dobrać narzędzia do wykonania projektów graficznych i multimedialnych 
–     dobrać parametry materiałów cyfrowych do wykonania projektów graficznych i multimedialnych 
–     wykorzystać programy do przygotowania internetowych projektów graficznych i multimedialnych 
–     ocenić poprawność kompozycji wykonanego projektu graficznego i multimedialnego 
–     dostosować parametry projektów graficznych i multimedialnych do publikacji w mediach cyfrowych 
–     dobrać środki ochrony indywidualnej do wykonania zadania zawodowego 
–     przestrzegać zasad użytkowania środków ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas pracy 
–     scharakteryzować zestaw umiejętności i kompetencji niezbędnych w wybranym zawodzie 
–     zidentyfikować obszary wiedzy i umiejętności wymagające doskonalenia 
–     wykorzystać różne źródła informacji w celu doskonalenia umiejętności zawodowych 
–     ocenia stopień realizacji zadań na poszczególnych etapach 
–     określa jakość wykonywania przydzielonych zadań 
 | 
 –     zaplanować zakres prac nad projektem 
–     wykonać projekty audio –wideo 
–     wykonać multimedialny projekt internetowy 
–     ocenić zgodność wykonanego projektu graficznego i multimedialnego z założeniami 
–     publikować projekty graficzne i multimedialne w Internecie 
–     aktualizować opublikowane projekty graficzne i multimedialne 
–     archiwizować opublikowane projekty graficzne i multimedialne 
–     sporządzić kopie zapasowe wykonanych projektów graficznych i multimedialnych 
–     zanalizować własne kompetencje 
–     udziela informacji zwrotnej w celu prawidłowego wykonania przydzielonych zadań 
 | 
  | 
| 
 | 
 | 
| 
 Łącznie 
 | 
 140 godz. 
 | 
 | 
Propozycje metod i form nauczania
W procesie dydaktycznym wskazane jest stosowanie zróżnicowanych metod nauczania np.: aktywizujących, podających, problemowych, eksponujących
Zalecaną metodą jest case study (analizowanie rozwiązań praktycznych z obserwacji, wywiadu, dokumentacji i porównywanie ich z umiejętnościami nabytymi w szkole) oraz ćwiczenia praktyczne.  Zajęcia przebiegają w formie pozaszkolnej. Uczeń powinien pracować indywidualnie i w zespole z pracownikami jednostki organizacyjnej, w której odbywa praktyki zawodowe.
Metody i formy pracy należy dobierać tak, by wspierać każdego ucznia. Przygotowując zestawy zadań praktycznych, ćwiczeń i innych materiałów, należy zadbać o dostosowanie ich do potrzeb i możliwości indywidualnych ucznia.
Na szczególną uwagę zasługuje cały wachlarz metod praktycznych, szczególnie charakterystycznych dla kształcenia zawodowego. Należą do nich:
- pokaż z instruktażem,
 
- pokaz z objaśnieniem,
 
- ćwiczenia przedmiotowe,
 
- ćwiczenia produkcyjne,
 
metoda projektów
PROPONOWANE METODY SPRAWDZANIA OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH UCZNIA
Oceny efektów kształcenia dokonuje zakładowy opiekun praktyki zawodowej w miejscu jej odbywania. Kryteria oceny powinny uwzględniać:
- zaangażowanie ucznia w wykonywanie zadań zawodowych,
 
- sumienność w wykonywaniu zadań,
 
- punktualność,
 
- etykę zawodową,
 
- kulturę osobistą.
 
Osiągnięcia uczniów można oceniać, stosując następujące metody: sprawdziany ustne, sprawdziany praktyczne, obserwację indywidualnej pracy ucznia. Ponadto powinno się włączyć do oceny umiejętność nawiązywania kontaktów zgodnych z zasadami komunikacji interpersonalnej.
Program praktyki zawodowej można traktować w sposób elastyczny. Ze względów organizacyjnych dopuszcza się pewne zmiany związane ze specyfiką zakładu. Praktyka powinna być tak zorganizowana, aby umożliwić  uczniom zastosowanie i pogłębienie zdobytej wiedzy i umiejętności zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy.